Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Pershing 72

A Pershing gyár megadja a módját, ha új modellt mutatnak be. Az idei év első újdonságának, a Pershing 72-nek bemutatására turnét szerveztek. Ennek első állomása Splitben volt. A turné csúcspontja és egyben záró akkordja Velencében zajlott. Pazar környezet, elegáns nemzetközi társaság és egy emlékezetes hajó: mindez egy jól sikerült hétvégét sejtet.

Képzeljünk el egy hajóbemutatót, amihez a Szent Márk tér, az Excelsior szálloda (a Velencei Filmfesztivál gálájának is ez a helyszíne) és a Canale Grande mellett álló velencei Casino szolgáltatják a körítést.
Képzeljünk el egy hajót, amellyel egy olyan hajógyár próbálja meg felülmúlni eddigi modelljeit, amely már eddig is tökéletesre fejlesztette a komfort, a stílus és a teljesítmény ötvözetét.
Képzeljünk el egy olyan nemzetközi társaságot, mely mindezeket természetesnek fogadja el sőt, el is várja!
Képzeljünk el egy olyan hétvégét, amelynek során nemcsak ezek a feltételek valósulnak meg, de a Pershing hajógyár minden modellje rendelkezésre áll, megcsodálás és kipróbálás céljára. Beleértve az 5. számú Pershing 115-öt is, amely önmagában is párját ritkító csoda, itt azonban szinte a figyelem perifériájára szorult. A figyelem ugyanis a vadonatúj modellre, a 72-esre összpontosult nem is ok nélkül.

 

Felületes vizsgálat után olyan jachtot látunk, ami minden dimenziójában azt hozza, amit a Pershingtől megszoktunk. Lapos, kecses, sportos hajótest, aminek minden porcikája erőt sugároz. Látványosan nagy fürdőfedélzet, alatta a felszíni hajtás jellegzetes propellerei. A modern olasz belsőépítészet és formatervezés maximumát bemutató belső tér és berendezés. Ezüstszürke külső fényezés, itt-ott megbolondítva némi szénszálas feketeséggel. Csupa olyan, amit a márkánál eddig is láttunk.
Alaposabban szemügyre véve a hajót, felfigyelhetünk azokra a részletekre, amelyekben meghaladja elődeit, és amitől valóban nem mindennapi jószág. Ilyen újítás a szalon teteje. Pontosabban fogalmazva: a kormányállás, az ebédlő, a szalon és a hátsó cockpit tetejéről kell beszélni, hiszen open hajó lévén, ezek a funkciók egyetlen közös térben helyezkednek el. A tető első része, ami a kormányállás fölött van, teljes szélességében hátra csúsztatható, hogy a vezető és a környezetében üldögélők élvezhessék a napfényt és a szelet.

 

A hátsó traktus felett is mozgatható a tető, teljesen behúzható - szintén nyitott teret teremtve -, vagy akár messze ki is tolható, gyakorlatilag az egész hajót befedve. Ehhez a játékhoz kapcsolódik a szalon és a cockpit közötti üvegfal, ami függőlegesen mozgatható és tüntethető el. Tehát kialakíthatunk teljesen zárt, légkondicionált, jachthoz méltó belső teret, vagy ellenkezőleg, motorcsónakra jellemző, nyitott, szellős, sportos módon is használhatjuk a hajót.
Ez a részletesen leírt játék nem öncélú. Amikor a hajó vezetője gázt ad és elindul a jelenséget kellemesen magas, turbósan sivító hang kíséri, illetve hátrafelé felszökő vízoszlop teszi látványossá. A vízfüggöny nagyjából olyan magasra lő ki, mint a hajó legmagasabb pontja. No meg persze elindul hajó, mint egy repülőgép. Olyan száguldás következik, amihez foghatót hajó fedélzetén ritkán lehet átélni. Nem egyszeruen nagy sebességről van szó, bár egy ilyen méretu jacht esetében a 45 csomós végsebesség mindent elárul. Az éles, kavitáció-mentes kanyarok, a szlalomozás a méretes tengeri hullámok tetején olyan játékos és egyben megdöbbentő illusztrációi a teljesítménynek és a hajótest minőségének, amit leírni nem, csak átélni lehet.

 

A Pershingben nyitott utastérrel mindez izgalmasan dinamikus, sportos, de tökéletesen biztonságos és komfortos élmény, olyasmi, mint amikor egy drága kabrióval suhanunk. Amikor bezárjuk a tetőt és a hátsó üvegfalat megváltozik a hangulat. Megszunik a motor és a szél zaja, eltávolodnak a természet elemei és elkezdenek dominálni a belső tér kényelmi berendezései. Felfigyelhetünk azokra, amikről eddig a nyers erő és megzabolázatlan száguldás elterelték a figyelmünket. A finom bőrkárpitozásra, a nagy ablakokon át élvezhető körpanorámára, a férfias-stílusú muszerfalra, de arra is, hogy a zajon kívül vibráció sem zavarja az utazásunkat. A kényelem olyan mértéku így, zárt szalonban élvezve a száguldást, mint egy igazi megajachtnál. A kontraszt a teljesítmény és a komfort között meghatározó elemévé válik a produkciónak, hiszen kapitányunk továbbra is élvezettel dönti meg éles ívu kanyarokkal a hajót, nyomja teljes gázzal a gépet, mi viszont kényelmesen és lazán terpeszkedhetünk. Ahhoz hasonlítható ez, mintha egy Boing Jumbo repülőgép business class szekciójában utaznánk, de a pilóta közben murepülő bemutatót tartana. A stewardess hideg italt szolgál fel nekünk, miközben az óriási személyszállító gép éppen orsóban repül a föld felé.
Amikor a kapitányunk a bemutató közben azt kérdezte érdekel-e bennünket az akvárium csak néztünk rá ostobán. Menjünk le a tulajdonosi kabinba - javasolta. Eddig ugyanis csak a főfedélzeten voltunk , ott szereztük számos élményünket. Pár másodperc és lent vagyunk a tulajdonosi lakosztályban. A száguldásból itt még kevesebbet lehet érzékelni. A kilátás viszont elég jó, mert a mostanában divatos trend szerint itt is nagy ablakok vannak a kabin mindkét oldalán. Nem kellett sokáig várnunk értetlenül, mert kapitányunk egy újabb éles kanyarral értésünkre adta, miről is beszélt. A kanyarban ugyanis annyira meg tudja dönteni a hajót, hogy a belső íven a nagy panoráma ablak szinte teljesen víz alá került. A hatás egyszeru: döbbenet. Először gyermeki csodálkozással néztünk egymásra, nem tudván eldönteni, hogy kacagjunk, vagy ordibáljunk az élmény hatása alatt. A következő pillanatban mindenki vad fényképezésbe kezdett, hogy a távollévő ismerősöknek dokumentálja a száguldó akváriumot.
Visszaértünk a kikötőbe, ahol a parton álldogálók nem láttak mást, mint egy elegánsan beúszó luxusjachtot. Elképzelésük sem volt arról, hogy miért vigyorgunk, mint a vadalma.
A kikötőben szerét ejtem a hajó további bevizsgálásának is. A tulajdonosi lakosztályt ugyan már láttam, de akkor nemigen tudtam megfigyelni. Tágas, nagy gardróbbal, fürdőszobával, kis kanapéval, íróasztallal. A VIP kabin az orrban található, a tulajdonosi kabin után nézve szinte szerény. Persze a két utóbbi kabin saját fürdőszobával rendelkezik. A főfedélzet és a kabinszint között a félemeleten kialakítottak egy kisebb szalont is, melynek ablaka a helyiség tetején van. A berendezés mindenütt visszafogott, modern és minimalista. A luxust a tágas terek és a kiváló anyagok képviselik leginkább, a beépített elektronikáról és audio-video technikáról nem is beszélve. Bár a 72 láb nem kevés, innen belülről valóságos méreténél jóval nagyobbnak érzékelem ezt a hajót.


Csöregh Zoltán


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink